استاندار یزد به الگوگیری از دیدگاه‌های امام علی (ع) در حکمرانی پرداخت و گفت: اقامه حق و جلوگیری از تضییع حقوق مردم از اصول اصلی این حکمرانی است.

مراسم تکریم «مهران فاطمی» و معارفه «محمدرضا بابایی» به عنوان استاندار یزد با حضور نماینده ولی فقیه در استان یزد، معاون سیاسی وزیر کشور، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسولین و ‌نماینده های تشکل های مختلف استان برگزار شد.
 
در مراسم تکریم و معارفه استاندار یزد، محمدرضا بابایی، استاندار جدید یزد، با قدردانی از زحمات مهران فاطمی، استاندار پیشین، به نقش برجسته وی در دوران خدمت اشاره کرد.  
 
وی اظهار داشت: مهران فاطمی؛ یکی از استانداران سرآمد در دولت شهید رئیسی بود و در دوران خدمت خود خوش درخشید.
 
بابایی همچنین به الگوگیری از دیدگاه‌های امام علی (ع) در حکمرانی پرداخت و گفت: اقامه حق و جلوگیری از تضییع حقوق مردم از اصول اصلی این حکمرانی است.  
 
وی با اشاره به تجربیات خود در عرصه مدیریتی، خاطرنشان کرد: من به هیچ جناحی وابسته نیستم و در تمام دولت‌ها خدمت کرده‌ام.
 
بابایی خاطرنشان کرد: گفتمان دکتر پزشکیان به من نزدیک است؛ او انسانی صادق، درستکار و فعال است و این صداقت و وعده‌های صادقانه، برای من ارزشمند است.
 
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت وفاق ملی تأکید کرد و گفت: «یکی از اصول مهم حکمرانی، وفاق و همدلی بوده و نباید میان جناح‌ها اختلاف ایجاد شود.
 
وی افزود: وفاق، به‌عنوان محور اصلی در توسعه کشور باید مورد توجه همه جریان‌ها باشد.
 
بابایی با اشاره به مبنای فکری خود از قرآن کریم، افزود:  هدف اصلی ما باید خدمت به مردم  و نه کسب منافع شخصی و دنیوی باشد.
 
استاندار یزد خاطرنشان کرد: کسانی که برای خدمت به مردم وارد عرصه می‌شوند باید صداقت و تعهد داشته باشند.
 
وی همچنین به بیان برخی از راهبردهای خود در مدیریت استان پرداخت و تأکید کرد: «من به این عرصه نیامده‌ام مگر برای اقامه حق و دفع باطل.  
 
وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای اخلاقی ما مردمداری است افزود: همه افراد جامعه، صرف نظر از جایگاه و موقعیت‌شان، باید از خدمات دولتی به‌صورت مساوی بهره‌مند شوند و تکریم مردم و رعایت حقوق آن‌ها از اولویت‌های اصلی مدیریت خواهد بود.
 
استاندار یزد به موضوع شایسته‌سالاری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: شایسته‌سالاری یکی دیگر از راهبردهای ما خواهد بود.
 
بابایی با بیان اینکه افرادی که توانمندی و صلاحیت دارند، باید در جایگاهی که شایسته آنها است، قرار گیرند، گفت: ما باید از نخبگان و شایستگان جامعه استفاده کنیم و این موضوع از اصول اساسی ما خواهد بود.»
 
بابایی در بخش دیگری از سخنان خود به راهبردهای اجرایی دولت اشاره کرد و گفت: «یکی از سیاست‌های اصلی دولت فعلی، اجرای احکام برنامه هفتم توسعه است.  
 
وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های دولتی باید بندهای مرتبط با این برنامه را استخراج کرده و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند، گفت: ما نباید شاهد عدم تحقق احکام برنامه باشیم، همان‌طور که در برنامه پنجم توسعه بخش زیادی از آن محقق نشد.
 
وی به چالش‌های اقتصادی استان یزد نیز پرداخت و افزود: صنعت، تولید و کارآفرینی باید مورد حمایت قرار گیرند، اما این اقدامات نباید به بهای آسیب رساندن به محیط زیست و منابع استان باشد.
 
بابایی در ادامه به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی استان اشاره کرد و گفت: ما باید از تمامی ظرفیت‌های نیروی انسانی استفاده کنیم.  
 
وی تاکید کرد: هماهنگی بین مدیران شهرستان و نمایندگان مجلس یک اصل حیاتی است و در دوره جدید مدیریتی هیچ ناهماهنگی‌ای در این زمینه پذیرفتنی نخواهد بود.
 
وی در پایان سخنان خود با ابراز امیدواری نسبت به آینده استان یزد گفت: با کمک و همکاری همه مردم، نخبگان، مدیران و نمایندگان، یزد را به سمت رشد و شکوفایی بیشتر هدایت خواهیم کرد. این مسیر نیازمند همدلی، وفاق و تلاش همه‌جانبه است تا بتوانیم به اهداف خود برسیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا